HTML

Ars Portéka

Tudomány is, kultúra is, néha ez is, néha az is. Matek-magyar szakosként vonzódom a "nem normális" életutakhoz. Azokhoz, akik reálok, de humánok, humánok, de reálok. Saját cikkeimet gyűjtöm össze ezen a portréblogon.

Amit rólam...

...tudni lehet, azt itt lehet megtudni.

Alanyok (és állítmányok)

Címkefelhő

Add az arcod a Képletes beszédhez!

Friss topikok

  • Mécs Anna: @Gusi: Micsoda nagylelkű felajánlás :) Szólok is gyorsan Jonathan Rothbergnek :) (2016.01.20. 09:17) Észbe kapnak
  • Messzenéző Minyon: Bocsánat, az aláírás lemaradt: Miklós Ildikó (itt mint Messzenéző Minyon :)), műszaki szerkesztő (2014.05.08. 19:23) A folytonosság ereje
  • Mécs Anna: @Peter Dubovitz: köszönöm, ecsém, a kedves figyelmeztetést. Javítottam az elgépelést. (2013.12.10. 21:14) Sejteni és bizonyítani
  • saragoza: Érdekes (2012.10.29. 04:08) Az idegrendszer matematikája
  • Könyvélvező: A multimédia nagyjából annyiban jelenti az írásbeliség megszűnését, amennyiben a mozi a színházét ... (2011.01.25. 11:46) Az vagy, amit elolvasol

Linkblog

Portrék tőlem, ezerfelől. Mécs Anna blogja.

2013.04.16. 16:30 Mécs Anna

Márciusi Képletes beszéd

A Rádió Q-n futó Képletes beszéd című tudományos rádióműsorom 2013 márciusi adásai:

Tetvektől a biofegyverekig

Rózsa Lajos, 2013. március 6.

Élősködés! A parazitákról beszélgettünk: mi a biológiai jelentőségük? Miért terjesztjük szeretteink között a hajtetveket? És hogyan hozható a biofegyverkezés a parazitológiával összefüggésbe?  Rózsa Lajos volt a vendégem, aki az MTA-MTM-ELTE Állatökológiai Kutatócsoport tagja - így az otthonukat jelentő Magyar Természettudományi Múzeum jelenlegi helyzetéről is beszélgettünk.

Csillagszeműek

Kovács Ilona, 2013. március 13.

Kovács Ilonával beszélgettem arról, hogy a BME TTK után miért a Pázmány bölcsészkarán alapít kutatócsoportot, hogy milyen volt Julesz Béla világhírű látáskutató laborjában dolgozni, hogy agyunk mikor áll készen a mélységlátás elsajátítására (és ennek a felfedezésnek milyen hatása lehet a koraszülött-gondozásra), és hogy a látás-tanulás-alvás hármasa miként kapcsolódik össze Williams szindrómások esetén.

Matematika-biológia interakció

Bánky Dániel, Kerepesi Csaba, Szalkai Balázs, 2013. március 27.

A Protein Information Technology Group három fiatal kutatójával, Bánky Dániellel, Kerepesi Csabával és Szalkai Balázzsal beszélgettem. Az alapvető kérdésünk az volt, hogy az informatikai és matematikai technikákat miként lehet alkalmazni gyógyszerkutatási, diagnosztikai problémák esetén. Dániel a fehérje-fehérje interakciós hálózatról, Csaba a most induló Amphoranetről, Balázs pedig az Alzheimer-kórral, cukorbetegséggel és DNS-javító génekkel kapcsolatos kutatásairól mesélt. És az is kiderült, hogy ki miként csöppent a csoportba, miként került kapcsolatba Grolmusz Vince matematikussal, csoportvezetővel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://csanna.blog.hu/api/trackback/id/tr955229759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.